Ochtendstond

19 maart 2015 - Pokhara, Nepal

Ik word wakker en kijk op mijn telefoon, 06:16 geeft het display aan. Eigenlijk te vroeg om op te staan, maar ik heb het gevoel dat ik uitgerust ben. Ik kijk naar de raam en door de gordijnen schijnt de zon al. Gelukkig geen regen meer maar het kan binnen een half uur ook weer omslaan volgens de geleerde. Zullen we warm water hebben? Want ook dat kan wel eens een probleem opleveren. Ik moet hoognodig mijn haren wassen, ze staan letterlijk stijf van de stof, de lakgel en de regen. Ik spring uit bed en zoek mijn spulletjes bij elkaar. Voorzichtig draai ik de linkse kraan open, ijskoud is het water. Gewoon even geduld hebben en dan heerlijk warm water. Ik glimlach, lekker. Ik sop mijn pruik in en voel de troep van mij afspoelen, wat kan een mens daar toch blij van worden . Ik geniet van het heerlijke warme water. Ilma ligt nog in bed maar als ik van de badkamer kom, is ze met de telefoon bezig. Ze heeft nog wat foto's kunnen plaatsen. Gisteravond wilde dat maar niet lukken.
Ik kijk in mijn koffer en zie een grote puinhoop. Wordt tijd dat ik mijn koffer ga formatteren. Ik zoek eerst mijn kleding voor vandaag (uiteraard heb ik weer teveel ingepakt) en begin dan alle kleding op nieuw te vouwen en te stapelen. Er komt weer een overzicht in mijn koffer. Wanneer we in Kathmandu zijn zal ik wat spullen achterlaten want ik ben bang dat ik anders overgewicht heb. Ik heb namelijk voor mijn keuken 26 nieuwe deurknoppen gekocht! Maar dat verhaal is echt te lang om hier op te schrijven.
Maar waar was ik gebleven? Oh ja mijn koffer! Het is nu geformatteerd en ik ben heel tevreden. Inmiddels zijn mijn haren aan gedroogd en kan ik ze even in model föhnen, ja ook dat gaat gewoon door . Nu zit ik buiten op het balkon, rook mijn sigaretje en geniet van de bedrijvigheid op straat. Nu de zon schijnt ziet de wereld er weer helemaal anders uit. Om 9 uur gaan we ontbijten bij The Lemon Tree, een heerlijke pannenkoek met gemixt fruit mmmmmmmmmm lekkkkkkkeeerrrrr.
Tot straks allemaal en een fijne dag gewenst