Pokhara

18 maart 2015 - Pokhara, Nepal

I11:57:16 + 4,75 uur
Het regent, en niet zo'n beetje, met bakken komt het eruit. We zouden nog even naar een barretje gaan om iets te drinken en even een boek te lezen of ons reisverhaal aan te vullen, maar nu is het wachten geblazen. Het water stroomt,als een rivier over de weg en neemt alles op zijn pad mee. Ik heb sjaals en vele lege plastic flessen voorbij zien komen. Hopelijk blijft het niet te lang hangen tussen de bergen maar het ziet er naar uit dat het toch nog een tijdje gaan duren. Dus maar wachten.
Oh ja, we zijn nu in Pokhara (Himalaya gebergte)

Gistermorgen hebben we met pijn in het hart Chitwan National Park verlaten. Het was er zo ontzettend mooi en vredig en eigenlijk had niemand zin om weer verder te trekken maar helaas konden we er ook niet blijven. We hebben nog wel een fantastisch afscheidscadeau gekregen, net voordat we vertrokken, werd er geroepen dat er een neushoorn in de rivier aan het baden was. Uiteraard zijn we met zijn allen gaan kijken en hebben honderden foto's gemaakt. Het is echt een unicum om een neushoorn te zien. Er worden speciale olifantensafari's georganiseerd hiervoor en wij hadden het geluk er eentje in onze rivier te hebben, die ook nog eens lekker de tijd nam om te baden en te ontbijten op de oever.
Onze dag kon dus ook niet meer stuk.
Helaas moesten we toch Chitwan verlaten en hadden een busreis van 5 tot 6 uur voor de boeg om 120km af te leggen.
We hebben weer zo ontzettend veel gezien onderweg, het is eigenlijk met geen pen te beschrijven. De weg voerde een hele tijd langs de rivier met aan de ene kant de prachtige bergen. Het waren letterlijk plaatjes uit een folder.
Tegen drie uur waren we in Pokhara en als je Pokhara binnenrijdt denk je, mmmmmm, niet zo. Dit is dan ook het oude gedeelte waar de locals hun winkels hebben en waar ze hun spullen kunnen kopen. Maar als je zo'n 5 km door rijdt kom je in het leuke en gezellige nieuwe gedeelte van Pokhara. Het lijkt net Valkenburg in Nepal. Leuke barretjes, leuke eet tenten en vooral ook leuke winkeltjes.
Al snel hebben we door dat het hier een stuk duurder is dan we de afgelopen veertien dagen gewend zijn, maar nog kost het geen drol. We genieten er gewoon lekker op los. Een biertje bij het eten en altijd wat lekkers op tafel.
Ja genieten dat kunnen we hier wel.
Na het eten hebben we nog een ommetje gemaakt en wat spulletjes gekocht en zijn toen maar naar bed gegaan want, ja daar komt het weer; om 04:00 uur moesten we weer op omdat we om 4:45 uur opgehaald zouden worden voor een klim naar de top van een berg.
Ik vond het zwaar, echt heel zwaar, en was dan ook één van de laatste van de groep, die boven aan kwam.  Ik weet niet hoeveel trappen we hebben moeten lopen maar het waren er meer dan genoeg. Boven aangekomen werd natuurlijk al onze inspanning beloond met een geweldig uitzicht op de berg Anapurna 2 en de Fishtale, die beide bedekt waren met sneeuw en uiteraard de zonsopgang, want dat was ons uiteindelijke doel van vanmorgen.
Gelukkig ging de terugweg een stuk sneller en minder vermoeiend omdat ik over de weg terug ben gelopen. Qua afstand was het langer maar voor mij een stuk comfortabeler.
Tegen de klok van 8uur waren we terug in het hotel en zijn we in het stadje gaan ontbijten. En of de ochtendtrip nog niet genoeg was zijn we de hele dag op de been geweest. Hebben langs het meer gelopen, terrasje gepikt, lekker geluncht en met een taxi naar het oude centrum gereden. Vandaar uit zijn we weer helemaal teruggelopen naar het hotel en we hadden weer het grote geluk van de wereld. We waren goed en wel in het hotel en de regen viel er met bakken uit. Het onweerde en bliksemde en het bleef maar regenen. Gewapend met een regenjas van Sylvia zijn we naar de Busy Bee gelopen waar we de rest van de groep zullen treffen.
Het is een heel stuk koeler geworden en het regent nog steeds maar we zitten binnen en droog. Zometeen kijken we waar we gaan eten, of we hier blijven of dat we toch ergens anders gaan eten.
Langzaam begin ik moe te worden maar eerst nog gezellig eten en wat drinken en dan naar bed.

Lieve
Groetjes D

1. Marij:
    18 maart 2015
    Wauw, die foto. Bringse van det lekker aete, eine doggiebag mei?
  2. Miranca:
    19 maart 2015
    Leeve meide,

Wat heb ge straks toch vuul te vertelle thoes.
    Ogge kop zal waal euverloupe van indrökke.....weer zón geweldig verhaol.
    Oetzich op de Anapurna, det wille Eveliene en ik zelf eine kier gaon loupe, supergaaf.
    En det ge neet kint reagere op os reaksies vind ik neet mier dan normaal, staek og energie maar in ut geneete van alle indrökke.

Leefs Miranca x