Jaipur

10 maart 2015 - Agra, India

04:08:09
We zijn onderweg naar Jaipur, het is nu half negen en het is al druk op de weg. We hebben een ritje te gaan van minstens 7 uur maar het zal wel meer worden. Maakt ons niet uit, we hebben vakantie. Hebben de rekening in het hotel betaald, 2 x ontbijt voor 2 personen en de drankjes van gisteren middag, 1130 ruppies. Het kost hier inderdaad helemaal niets.
18:31:54 +4,5 uur
We zijn net weer gearriveerd in het hotel Jaipur Inn waar we vanmiddag al om 3 uur waren aangekomen. De rit van 7 uur hebben we in 6 uurtjes kunnen doen want toen we eenmaal Delhi achter ons gelaten hadden was het minder druk op de weg en konden we goed doorrijden. Doordat we dus een dik uur eerder op de plaats van bestemming waren heeft Prahlat onze gids een extra programma ingelast.
Met 5 tuktuks zijn we naar een tempel gereden waar ik even de naam van vergeten ben en daar hebben we zowaar een regenbui gehad van een kwartiertje. En dat is nou waar ik zo van hou; regen en toch een lekker temperatuurtje. Eigenlijk hadden we het allemaal heel snel gezien wat de tempel betrof en zijn we weer in onze tuktuks gestapt om even een stop te maken voor het museum. Als het goed is gaan we daar morgen tijdens de stadstour nog even naar toe, maar vandaag waren wij daar een van de grootste attracties. De lokale bevolking wilden dit keer met ons op de foto, de ene mobiele telefoon na andere werd ons voor gehouden. Zowel zij als wij hadden hier plezier in. Onze volgende stop met de tuktuks was de cinema van Jaipur. Een hele mooie bioscoop uit 1972 met veel tierlantijnen maar het had wel iets heel speciaals. Complete gezinnen met kleine baby's waren aanwezig en we hebben een tijd lang naar de bollywood film " Dirty Politics" (zie you tube!) gekeken.
Na een klein uurtje zijn we onder  de film er uit gegaan daar we er geen woord van konden verstaan en er geen ondertiteling was. Helaas!
Inmiddels was het ook etenstijd en daar hadden we allemaal wel oren naar. Prahlat had een heel goed restaurant uitgekozen "Sheessha" waar we weer van een heerlijke maaltijd hebben kunnen genieten.
Langzaam aan begin ik bier ook lekker te vinden, vooral bij dit spicy eten, dus een biertje ging er ook wel weer in.
Het restaurant lag ongeveer op 20 minuten loop afstand en dat hebben we dus ook gedaan. Gelopen!
Het is nu bijna half 12 en het wordt tijd dat we de luiken gaan sluiten. Morgen weer vroeg op.
Dorette

1. Simone:
    11 maart 2015
    Ha ha, even genieten van jullie 5 minutes of fame!