Taj Mahal

11 maart 2015 - Agra, India

09:50:31 + 4,5 uur Helaas gisteren niet kunnen schrijven daar we al rond half 9 in de bus zaten voor een tour van 7 uur naar Agra. Agra stond bij mij hoog genoteerd op de lijst daar dit de plaats is waar de Taj Mahal staat. Voordat we in Agra aankwamen hebben we een mongools paleis aangedaan in fathpur sikry waar we weer alles goed hebben kunnen bekijken en waar we onze benen hebben kunnen strekken. We hebben nog een heerlijke lunch gehad buiten in een grote tuin. Daarna zijn we dus richting Agra gereden. We hebben een prachtig hotel hier maar blijven maar voor 1 nachtje en dat nachtje was echt heel kort. Om 6 uur werden we weer in de lobby verwacht om een bezoek te brengen aan de Taj Mahal, het officiële bezoek wel te verstaan. Want we zijn gisteren met 6 personen; Ilma, Sylvia, Karen, Dick, Agnes en ikke met een tuktuk alvast naar de overkant van de rivier gereden waar we een prachtig uitzicht hadden op de Taj Mahal tijdens de zonsondergang. Dit was voor mij zo'n speciaal moment dat zelfs de tranen over mijn wangen stroomden. Ik was zo blij dat we maar met een select groepje waren zodat ik me ook een tijdje kon terug trekken. Gelukkig hadden de anderen dit in de gaten en ze hebben me gewoon even gelaten. Dit was het moment waar ik voor gekomen was en dit moment wilde ik bewust beleven, in mijn uppie. Dank je lieve medereizigers. Ik wist gisterenavond al dat ik dit moment nooit meer zo zou beleven en dat was dan ook echt zo want vanmorgen zijn we met de groep om 6 uur vertrokken en het was een grote mensenmassa, dus dat speciaal momentje had ik zeker vanmorgen niet gehad. Desalniettemin was het bezoek vanmorgen geweldig. We hadden een strakke blauwe heldere lucht en de Taj Mahal weerspiegelde in de vijver. We hebben leuke "toeristische" foto's gemaakt en we hebben het hele monumentale terrein bekeken. Als je ooit de kans krijgt om naar India te gaan, vergeet dan niet de Taj Mahal in je programma op te nemen. Het is het hoogtepunt van een India reis. Rond 9 uur zijn we weer vertrokken en hebben onderweg een ontbijtje gepikt. Echt een lekker a la carte ontbijtje. Helaas moesten we om 12:00uur uitchecken uit dit prachtige hotel en werden we weer losgelaten in Agra. Helaas heeft Agra weinig te bieden voor ons toeristen. De stad staat bekend voor leder en marmer. Voor beide heb ik geen interesse. Dus vanmiddag vertrekken we weer. Eerst nog naar het Red Fort dan een diner en vanavond rond 22:00 uur met de nachttrein naar Varanasi. Dat zal me wat worden. By the way het is hier 26 graden en het is verrukkelijk. Groetjes allemaal Dorette

1. Lieke:
    11 maart 2015
    Wat geweldig om het verhaal zo uitgebreid te lezen dorette!!! de foto vanmorgen op de app was een Leuk voorproefje.. Misschien toch maar een team uitje plannen naar India... ;) Geniet van je reis!!!!
  2. Yvonne noldus:
    Ohhhh geweldig zeg, zoe te laeze heb geej ein waanzinnig mooie vakantie, en maak ge allemaol mooie en biezondere dinge mei! Nou geneet der nog lekker van! Ik blief och wal volge heej in os kikker landje!!! Groetjes yvonne
  3. Dorette Daanen:
    11 maart 2015
    Goed idee een teamuitje naar india
  4. Simone:
    Mooi verhaal en wat fijn dat de mede reizigers je even op jouw manier je moment hebben laten beleven. Is vast indrukwekkend om daar een zonsondergang mee te maken.
  5. Martin van Schooten:
    11 maart 2015
    Prachtig zo jullie belevenissen te volgen en die speciale belevenis blijft voor altijd bij je M O O I ^_^
  6. Miranca:
    12 maart 2015
    Hoi lieve meiden

Wat een indrukken, overweldigend, zo'n volstrekt andere maar mooie cultuur.
    Vooral de Taj Mahal, prachtige verhalen, vol emotie zo mooi......
    Ik leef met jullie mee, geniet met volle teugen